Τι ειναι το newsletter marketing?

Υψηλή διαδραστικότητα, μετατροπή υποψήφιων πελατών σε αληθινές πωλήσεις, συλλογή χρήσιμων στατιστικών δεδομένων και δυνατότητα μέτρησης της απόσβεσης της επένδυσης (ROI), είναι μόνο κάποια από τα ευεργετικά χαρακτηριστικά του Newsletter Marketing, το οποίο μπορεί να αποτελέσει μια θαυμάσια λύση για μικρές και μεγάλες επιχειρήσεις.

To Νewsletter Μarketing είναι η προώθηση αγαθών ή υπηρεσιών μέσω email. Τα newsletters είναι δηλαδή διαφημιστικά emails, που συντάσσονται απο επιχειρήσεις και στοχεύουν να ενημερώσουν, να ψυχαγωγήσουν ή να διεγείρουν το ενδιαφέρον του παραλήπτη, ο οποίος μπορεί να είναι είτε υπάρχον πελάτης είτε υποψήφιος πελάτης, δηλαδή κάποιος που έχει δηλώσει το ενδιαφέρον του για τα αγαθά ή τις υπηρεσίες που προσφέρει μια επιχείρηση.

Τα ενημερωτικά newsletters δεν είναι ένα νέο φαινόμενο στο χώρο της διαφήμισης. Αντιθέτως, χρησιμοποιούνταν για δεκαετίες στη έντυπη μορφή ενός flyer ή ενός διαφημιστικού φυλλαδίου. Ωστόσο το κόστος συγγραφής, σχεδίασης, εκτύπωσης και τοιχοκόλλησης ή διανομής ενός τέτοιου, το καθιστούσε απαγορευτικό για μικρές επιχειρήσεις και επαγγελματίες

Τα πράγματα ευτυχώς άλλαξαν άρδην με την καθιέρωση των οικιακών ηλεκτρονικών υπολογιστών, και δεν άργησαν να εμφανιστούν όροι ή ολόκληρες επιστήμες όπως το email marketing, προπομποί μιας σύγχρονης αναγκαιότητας: Tα email newsletters είναι σήμερα ο πιο γρήγορος, προσιτός και αποτελεσματικός τρόπος για να διαφημίσει κάποιος τα προϊόντα ή της υπηρεσίες του.

Πώς μπορεί λοιπόν να ωφελήσει την επιχείρησή σας το newsletter marketing?
Άν αξιοποιηθεί σωστά, μπορεί να αποτελέσει μια αποτελεσματική μέθοδο για να διατηρήσετε μια συχνή επικοινωνία με τους πελάτες σας ή τους υποψήφιους πελάτες σας, και να χτίσετε μια σχέση εμπιστοσύνης. Στη συνέχεια αυτό θα βοηθήσει στην εδραίωση της επιχείρησής σας στη μνήμη τους, με αποτέλεσμα στην επόμενη αγορά να επιλέξουν το δικό σας brand έναντι κάποιου άλλου. Επιπλέον, ένα newsletter πλούσιου περιεχομένου που αποστέλλεται με συχνότητα και στο κατάλληλο timing, μπορεί να ενθαρρύνει τους υπάρχοντες πελάτες σας να παραμείνουν “πιστοί” σε εσάς και να σας ξαναπροτιμήσουν σε μελλοντικές αγορές.

Προσοχή! Πριν στείλετε το newsletter σας έχετε υπόψιν οτι υπάρχει σχετική νομοθεσία που απαγορεύει την αποστολή τέτοιων email σε άτομα που δεν έχουν δώσει την άδειά τους. Ένας τρόπος να μαζέψετε email, είναι δίνοντας κίνητρα στους επισκέπτες του site σας ώστε να κάνουν εγγραφή στη κατάλληλη φόρμα. Αν μάλιστα τους υποσχεθείτε ότι δεν θα δημοσιεύσετε τα email τους (μπορείτε να επισυνάψετε το κατάλληλο άρθρο της πολιτικής απορρήτου σας) τότε θα προσελκύσετε μεγαλύτερο αριθμό ενδιαφερόμενων. Aν πάλι έχετε ήδη τα email κάποιων πελατών, έχετε υπόψιν σας ότι αυτά πρέπει να αποθηκεύονται και να χρησιμοποιούνται με βάση τον Διεθνή Κανόνα Εμπορικής Αλληλογραφίας CAN-SPAM Act. Σιγουρευτείτε λοιπόν ότι προσφέρετε στους παραλήπτες σας την επιλογή να κάνουν unsubscribe αν δεν επιθυμούν να λαμβάνουν το newsletter σας.

 

6 χαρακτηριστικά που καθιστούν το Email Newsletter Marketing αποτελεσματικό και απαραίτητο

 

1. Διαφορετικοί άνθρωποι, διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης
Όλοι γνωρίζουμε την διαφορετικότητα και την ποικιλία των προτιμήσεων που παρουσιάζουν οι χρήστες στο Internet. Έτσι, κάποιοι άνθρωποι θα στραφούν στο Twitter για να ενημερωθούν με τα τελευταία σας νέα, κάποιοι άλλοι θα σας ψάξουν στo facebook ενώ δεν είναι λίγοι και αυτοί που προτιμούν αυτές τις πληροφορίες να έρχονται στο email τους. Η αλήθεια είναι ότι τα email newsletters μπορούν να σας κρατήσουν σε επαφή με όλη αυτή την γκάμα πελατών ή υποψήφιων πελατών, συνδιάζοντας όλους αυτούς τους διαφορετικούς τρόπους προσέγγισης. Για παράδειγμα, το newsletter σας μπορεί να σταλεί με email, στη συνέχεια να ανέβει στο blog του website σας και μετα να κοινοποιηθεί με tweets και facebook posts. Μια τέτοια προσέγγιση δεν μπορεί να αφήσει κανέναν παραπονεμένο!

2. Μετατρέψτε μία απλή προοπτική πώλησης, σε αληθινό πελάτη
Το email newsletter marketing σας βοηθά να δημιουργήσετε και στη συνέχεια να καλλιεργήσετε μία σχέση εμπιστοσύνης με τον υποψήφιο πελάτη σας, ώστε μελλοντικά αυτό να μετατραπεί σε μία πραγματική πώληση και την αρχή μιας νέας σειράς αγορών. Εξάλλου, για να έχει εγγραφεί στο newsletter σας σημαίνει ότι ήδη βρίσκει το προϊόν ή τις υπηρεσίες σας ενδιαφέρουσες. Εσείς το μόνο που πρέπει να κάνετε είναι να τους ενημερώνετε τακτικά, με διακριτικά, ενδιαφέροντα και ποιοτικά newsletters.

3. Μείνετε στο μυαλό του πελάτη
Όταν κάποιος αγοράζει ένα προϊόν ή υπηρεσία από την επιχείρησή σας, ουσιαστικά αποτελεί μόνο την αρχή μιας σχέσης, και αν καλλιεργηθεί σωστά μπορεί να αποφέρει πολλές ακόμα μελλοντικές αγορές. Τα email newsletters κάνουν ακριβώς αυτό, δηλαδή διατηρούν το brand σας στο μυαλό και τη συνείδηση του πελάτη μέχρι να έρθει η ώρα ή ανάγκη για την επόμενη αγορά.

4. Διαδραστικότητα με Social Media
Τι κοινοποιούν οι άνθρωποι στα social media? Μα φυσικά ποιοτικό περιεχόμενο! Είτε το κάνουν Tweet, είτε το ανεβάζουν στα blog τους είτε το κοινοποιούν στο facebook, οι άνθρωποι αρέσκονται στο να μοιράζονται ενδιαφέροντα πράγματα και αυτά θα μπορούσαν να είναι τα κείμενά σας, οι εικόνες σας ή τα video σας:Το newsletter σας μπορεί να περιέχει και τα τρία.

5. Βελτιστοποιώντας τα αποτελέσματα των Μηχανών Αναζήτησης (SEO)
Αν και ζούμε στην “εποχή του facebook”, οι μηχανές αναζήτησης παραμένουν πολύ σημαντικοί παράγοντες για ένα επιτυχημένο online marketing. Το να μπορούν να σε βρούν άνθρωποι που μέχρι τώρα δε σε ήξεραν μέσα απο μια μηχανή αναζήτησης είναι πολύ σημαντικό και στις περισσότερες περιπτώσεις το SEO είναι ο μόνος τρόπος. Κάθε φορά λοιπόν που φτιάχνετε ένα newsletter και το ανεβάζετε στο site σας, δίνετε στις μηχανές αναζήτησης μια νέα πνοή, η οποία θα οδηγήσει όλο και περισσότερους ανθρώπους στην επιχείρησή σας.

6. Επαναπροσδιορισμός του “περιεχομένου”
Ένα ποιοτικό περιεχόμενο μπορεί να σας επιστρέψει πίσω την αξία του σε χρήματα, και μάλιστα πολλές φορές, αν χρησιμοποιηθεί σωστά. Μπορείτε μάλιστα να χρησιμοποιείτε το ίδιο περιεχόμενο κάθε φορά, στο blog σας και στα social media, αρκεί μετά να τροφοδοτείτε με αυτό και τα newsletter σας: Το moto σας πρέπει να είναι “ Write once, use repeatedly”.

 

Be Sociable, Share!

No Comments Yet.

Leave a comment