Γιατί δεν πρέπει νοιάζεστε τόσο πολύ για τα Social Media!

Τα Social Media δεν έχουν τόση σημασία τελικά!

Τι; Θα απαντήσετε ξαφνιασμένοι; Μα τι μας λέτε τόσο καιρό;

Η αλήθεια είναι ότι τα social media έχουν σημασία αλλά δεν θα πρέπει να αποτελούν το μοναδικό στοιχείο του marketing plan.  Στην σημερινή οικονομία πολύ θόρυβος έχει γίνει για τη σημασία των social media, προκαλώντας πολλούς να τοποθετούν τεράστιο κομμάτι του budget τους σε πλατφόρμες social media. Το αποτέλεσμα είναι να προσπαθούν συνεχώς να μετρήσουν ποια είναι η απόδοση. Αυτή είναι μια ερώτηση που είναι σε γενικές γραμμές δύσκολο να απαντηθεί εξαιτίας της νεότητας των social media.

Πολλοί προτείνουν ότι να επενδύουν σε Social Media πλατφόρμες είναι περισσότερο παραγωγικό από άλλα παραδοσιακά μέσα, εξαιτίας του μεγαλύτερου “engagement”.

Tα social media και τα κοινωνικά δίκτυα είναι δύο διαφορετικά πράγματα. Τα social media είναι κανάλια online τα οποία δημιουργούν και διοχετεύουν περιεχόμενο. Τα κοινωνικά δίκτυα είναι πολύ πιο ευρεία. Τα κοινωνικά δίκτυα αναφέρονται στην κοινωνική δομή και στις σχέσεις των ατόμων μέσα σε αυτή τη δομή. Ναι τα online κανάλια είναι μέσα σε αυτά, αλλά αποτελούν μόνο ένα κομμάτι του puzzle.

To αποτέλεσμα του προϋπολογισμού που επενδύετε, επηρεάζεται από την επιρροή που έχει το marketing στο να “κινητοποιεί” τα κοινωνικά δίκτυα. Η κινητοποίηση αυτή μεταφράζεται στο να μιλήσει κάποιος, να στείλει μήνυμα στο κινητό ή να στείλει email κερδίζοντας δωρεάν προβολή που επιταχύνει ή επιβραδύνει την ικανότητα σε ένα brand να πείθει τους ανθρώπους να το αγοράζουν.

Καταλαβαίνοντας τη διαφορά μεταξύ “μέσων” και “δικτύων” μας δίνετε η δυνατότητα να προχωρήσουμε πέρα από το πόσα άτομα έκαναν κλικ στη διαφήμιση στο διαδίκτυο, ή πόσοι είδαν μια διαφήμιση στην τηλεόραση και να δούμε πόση διαδραστικότητα δημιουργήθηκε και πως μια διαφήμιση μπορεί να “επηρεάσει” τις αντιλήψεις μαζί με τα κοινωνικά δίκτυα.

Άρα, τα social media έχουν σημασία, αλλά έχουν σημασία στο πλαίσιο του συνολικού περιβάλλοντος του brand. Αυτό στο οποίο οφείλουν να δίνουν έμφαση οι σύγχρονοι υπεύθυνοι marketing είναι η κοινωνική δικτύωση. Γιατί;

Γιατί τα κοινωνικά δίκτυα συμπεριλαμβάνουν όλα τα “ευαίσθητα” σημεία ενός brand και παρέχουν μια πιο ρεαλιστική εικόνα του πως οι καταναλωτές αλληλεπιδρούν με το brand και με τον ανταγωνισμό. Τηλεόραση, ραδιόφωνο, facebook, όλα έχουν ένα κόστος και όλα μπορούν να επηρεάζουν τις πωλήσεις.

Μπορούμε να “κατανοήσουμε” ότι το να δώσουμε έμφαση σε ένα κανάλι μπορεί να επηρεάσει τα άλλα κανάλια ή ακόμα και να βοηθήσει τους ανταγωνιστές σας αν δεν είστε προσεκτικοί. Το σημαντικό είναι να μη δίνετε όλη σας την έμφαση στην αποδοτικότητα του μέσου  ή αλλιώς ROI (Return of Investmet) ενός καναλιού. Αλλά να καταλάβετε πως η ανταπόκριση από τα κοινωνικά δίκτυα επηρεάζει την αποδοτικότητα του brand. Αυτό θα σας βοηθήσει να παίρνετε πιο αποδοτικές αποφάσεις όταν κατανέμετε ένα marketing budget ή κάνετε συστάσεις για την γενική στρατηγική του brand που σας ενδιαφέρει.

 

 

Be Sociable, Share!

No Comments Yet.

Leave a comment