Γιατί να χρησιμοποιήσετε το Google Plus για να
προωθήσετε το ξενοδοχείο σας;

Υπάρχουν πολλοί και πρακτικοί λόγοι που θα σας δώσουν προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών σας και θα σας προωθήσουν αποτελεσματικά στο διαδίκτυο.

Πρώτα από όλα το Google χρησιμοποιείται απο εκατομμύρια επαγγελματίες σε όλο τον κόσμο οι οποίοι εργάζονται, ανταλλάσουν  προσωπικά e-mail, έγγραφα, παρακολουθούν video στο You Tube και αναζητούν πληροφορίες. Η συγχώνευση όλων αυτών των δραστηριοτήτων δημιουργεί ένα  κοινό περιβάλλον αλληλεπίδρασης στο οποίο μπορείτε να στοχεύσετε.

Ένα άλλο πλεονέκτημα για όσους έγκαιρα χρησιμοποιήσουν το Google Plus είναι ότι θα έχουν την ευκαιρία να δημιουργήσουν μία σημαντική βάση οπαδών, που όσο περνάει ο καιρός συνεχώς θα αυξάνεται. Το ίδιο συνέβη και με τους πρώτους χρήστες που δημιούργησαν λογαριασμούς στο Facebook και το Twitter πριν γίνουν ευρέως γνωστά.

Τρίτον, οι κύκλοι “Circles” στο Google Plus σας βοηθούν να σχηματίσετε επιλεγμένες ομάδες ατόμων που λαμβάνουν ενημερώσεις και επίσης σας δίνει τη δυνατότητα να κατευθύνετε τα κατάλληλα μηνύματα στις κατάλληλες ομάδες άτομων, αυξάνοντας την πιθανότητα να απευθυνθείτε στους πελάτες που ενδιαφέρονται για το δικό σας ξενοδοχειακό προϊόν.

Τέταρτον, το Google Plus σας δίνει τη δυνατότητα χρησιμοποιώντας το συστηματικά, η ιστοσελίδα σας να βγαίνει υψηλότερα στις αναζητήσεις μέσω Google, γεγονός πολύ σημαντικό αφού το Google και το You Tube είναι ή πρώτη και δεύτερη κατά σειρά πιο δημοφιλής μηχανή αναζήτησης στο Internet.

Εταιρικές ιστοσελίδες στο Google Plus

  • Οι εταιρικές σελίδες δεν μπορούν κάνουν “Circle” (δηλαδή να κάνουν follow ή like όπως στο Facebook ή στο Twitter) και να επικοινωνούν με άτομα, μέχρι αυτά τα άτομα να κάνουν τα ίδια “Circle” την εταιρία. (Οι εταιρίες μπορούν να κάνουν circle άλλες σελίδες). Άρα, είναι σημαντικό να τραβήξετε την προσοχή τους.

  • Οι σελίδες δεν μπορούν  να κάνουν “+1” άλλες σελίδες ή περιεχόμενο στο web. (Αλλά μπορούν να κάνουν +1 σε συγκεκριμένο περιεχόμενο σε σελίδες)

  • Οι σελίδες αυτόματα δημοσιεύουν το περιεχόμενό τους στο web

  • To Google Plus δεν έχει αλγόριθμο. Όταν ένα άτομα σας προσθέσει στον κύκλο του θα βλέπει όλες σας τις δημοσιεύσεις. Στο Facebook, η ορατότητα των δημοσιεύσεων του brand είναι πολύ περιορισμένη και οι δημοσιεύσεις φτάνουν μόνο το 17% των οπαδών τους.

Χρησιμοποιήστε το Google Plus για να επικοινωνήσετε με το κοινό που σας ενδιαφέρει

1.  GOOGLE+ Hangouts στην Εξυπηρέτηση Πελατών και στις Πωλήσεις

H υπηρεσία  GOOGLE+ Hangouts παρέχει τη δυνατότητα κάποιος να κάνει video chats με group ατόμων του ενδιαφέροντός του. Για παράδειγμα ένα ξενοδοχείο μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτή την υπηρεσία, στην εξυπηρέτηση πελατών, για να απαντήσει σε πελάτες, να δώσει λεπτομέρειες για την παραμονή τους κτλ. Επίσης, το  τμήμα πωλήσεων μπορεί να αξιοποιήσει την υπηρεσία κάνοντας παρουσιάσεις και πραγματοποιώντας συναντήσεις με άτομα σε διαφορετικές περιοχές.

2. Ως εργαλείο ανακοινώσεων ή δημοσίων σχέσεων

Το GOOGLE+ δίνει τη δυνατότητα στο ξενοδοχείο να δημοσιεύει ενδιαφέρον περιεχόμενο, να χτίζει σχέσεις με δημοσιογράφους και bloggers και να δημιουργεί μια δημοφιλή κοινότητα. Η κοινότητα αυτή δείχνει με τον τρόπο της, πόσο δημοφιλή είναι το συγκεκριμένο ξενοδοχείο και πόσο αξίζει να προβληθεί μέσω των MME.

3. Ως εργαλείο εσωτερικής επικοινωνίας και συνεργασίας

Πολλοί manager ξενοδοχείων ενθαρρύνουν το προσωπικό τους να εγκαθιστά Google Plus λογαριασμούς για να μπορεί να επικοινωνεί, να ανταλλάσσει αρχεία και να συνεργάζεται επιτυχώς. Ειδικότερα αν η ομάδα εργάζεται σε απομονωμένες περιοχές.

Δημιουργήστε την on-line Παρουσία σας

Συμπληρώστε σωστά τα στοιχεία σας και ανεβάστε φωτογραφίες του ξενοδοχείου σας. Στη συνέχεια, χρησιμοποιήστε έξυπνα σλόγκανς για να τραβήξετε το ενδιαφέρον του κοινού.

Διαφοροποιήστε το ξενοδοχείο σας On-Line

Σήμερα, η κύρια τάση στην παγκόσμια τουριστική αγορά είναι τα ξενοδοχεία να προσπαθούν πλέον να διαφοροποιήσουν το προϊόν τους παρακάμπτοντας τους μεσάζοντες και αναδεικνύοντας τη μονάδα τους χρησιμοποιώντας το δικό τους site.

Οι απευθείας κρατήσεις είναι ο κύριος στόχος για τη μεγιστοποίηση των κερδών. Ήδη πολλές γνωστές αλυσίδες ξενοδοχείων σταματούν μακροχρόνιες συνεργασίες με on-line τουριστικά πρακτορεία, έχοντας ήδη εγκαθιδρύσει πολλά και διαφορετικά κανάλια κρατήσεων.

Κάποιοι τρόποι για να διαφοροποιήσουν το προϊόν τους οι ξενοδόχοι και να αναπτύξουν πολλαπλά κανάλια προώθησης είναι:

1. Επενδύστε σε εξειδικευμένα κανάλια. Bεβαιωθείτε ότι το ξενοδοχείο σας προωθείτε στα κατάλληλα κανάλια/οδηγούς ανάλογα με την αγορά στην οποία δραστηριοποιείστε. Για παράδειγμα εάν είστε ξενοδοχείο boutique  καταχωρηθείτε στους αντίστοιχους οδηγούς.

2. Βεβαιωθείτε ότι παρουσιάζετε το ξενοδοχείο σας με το καλύτερο δυνατό τρόπο, ώστε να αναδεικνύονται τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του. Με αυτόν τον τρόπο θα είστε σίγουροι ότι οι καταναλωτές σας κατάλαβαν την ξεχωριστή εμπειρία που μπορεί να τους προσφέρει το δικό σας ξενοδοχείο.

3. Δημιουργήστε μοναδικές εμπειρίες για τους πελάτες σας, δρομολογώντας συνεργασίες με τοπικά αξιοθέατα, ξεναγήσεις, εστιατόρια και προσφέρετε στον πελάτη έξτρα παροχές.

4. Διαφοροποιηθείτε με πακέτα προσφορών. Καινοτομήστε ανάλογα με τον τύπο δωματίου και δημιουργήστε ειδικές προσφορές. Αναβαθμήστε τη δική σας μηχανή κρατήσεων και δημιουργήσετε ειδικές προσφορές που δεν θα είναι διαθέσιμες στα On-line τουριστικά πρακτορεία. (ένα πακέτο που προσφέρει και μία δωρεάν περιποίηση spa).

5.  Ανταμείψτε τους πιστούς πελάτες. Δώστε 10% έκπτωση σε όσους παλιούς πελάτες κάνουν κράτηση απευθείας μέσα από το site σας.

6. Προωθήστε το ξενοδοχείο σας απευθείας στους πελάτες σας. Συγκεντρώστε τα στοιχεία των πελατών σας και προωθήστε τους ειδικά σχεδιασμένες προσφορές που θα τους ενδιαφέρουν.

7. Εκμεταλευτείτε τα social media. Δημιουργήστε λογαριασμούς στα πιο δημοφιλή social media. Θα μπορείτε να επικοινωνείτε με τους πελάτες σας πιο άμεσα και δημιουργικά, μεταδίδοντάς τους μία φιλικότερη και οικεία αίσθηση.

 Συμπέρασμα

Ως ξενοδόχοι μπορείτε να κάνετε σημαντικά βήματα για να βελτιώσετε τη διαδικτυακή σας στρατηγική marketing. Ασκείστε έλεγχο στον τρόπο που προωθείτε το ξενοδοχείο σας, δημιουργείστε ειδικά πακέτα προώθησης ανάλογα με το τύπο ξενοδοχειακής μονάδας που διαθέτετε και διαφοροποιείστε το προϊόν σας από τους ανταγωνιστές. Αυτή τη στρατηγική μπορεί να την υιοθετήσουν όχι μόνο μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων αλλά και μικρά ανεξάρτητα ξενοδοχεία, έτσι ώστε να κάνουν τη διαφορά σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Προαπαιτούμενα για ένα σύγχρονο website ξενοδοχείου στο νέο κόσμο του mobile internet

Η εξάπλωση της χρήσης των κινητών τηλεφώνων, η διαδεδομένη χρήση συσκευών tablet και τα social media φέρνουν μία νέα πραγματικότητα στο marketing του τουριστικού προϊόντος. Η διαχείριση του περιεχομένου σε τρία διαφορετικά κανάλια επικοινωνίας (desktop, κινητό και tablet) και η δημοσίευση των προσφορών ενός ξενοδοχείου στα διαφορετικά social mediα περιπλέκει ακόμα περισσότερο το τουριστικό on-line marketing.

Σύμφωνα με έρευνες της Google, οι χρήστες που κάνουν αναζήτηση μέσω της Google χρησιμοποιούν:

  • Desktop κατά τη διάρκεια της μέρας (στο γραφείο)

  • Κινητό κατά τη διάρκεια του διαλείμματος

  • Tablet το βράδυ κατά τη διάρκεια της ανάπαυσης

Ο νέος ψηφιακός κόσμος με την πολλαπλή χρήση συσκευών απαιτεί και νέες λύσεις.


– Απεικόνιση δυναμικού website ξενοδοχείου σε desktop, κινητό και  tablet

H απεικόνιση ενός website στην οθόνη ενός desktop 18 ιντσών είναι εντελώς διαφορετική με την οθόνη ενός κινητού και ενός tablet. Οι χρήστες του κινητού χρειάζονται περιεκτικό και ακριβές περιεχόμενο: τοποθεσία ξενοδοχείου, χάρτης και οδηγίες, περίληψη του προϊόντος του ξενοδοχείου και ευκολία χρήσης στη μηχανή κρατήσεων.

Οι χρήστες του tablet  από την άλλη θέλουν μία βαθύτερη ανάλυση του ξενοδοχείου με οπτικό υλικό άριστης ποιότητας και κείμενο σχετικό με το προϊόν και τον προορισμό. Απαραίτητο είναι η touch-screen πλοήγηση, η υψηλής ποιότητας φωτογραφίες και μία πολύ καλή συνολική οπτική παρουσίαση του ξενοδοχείου.

Ένα δυναμικό website ανανεώνεται συνεχώς με νέο περιεχόμενο με τη μορφή κειμένου και φωτογραφιών. Αν το website σας δεν αλλάζει ποτέ σημαίνει ότι οι επισκέπτες αλλά και οι μηχανές αναζήτησης της Google δεν θα έχουν λόγο να σας επισκέπτονται.

– Δημιουργία άρτιας εικόνας website δελεαστική για το μέσο χρήστη

Λιτός σχεδιασμός του website που δίνει έμφαση στη λειτουργικότητα και στην πλοήγηση και παράλληλα σωστά επιλεγμένες φωτογραφίες και video. Η χρήση δελεαστικών φωτογραφιών είναι πιο σημαντική από τη χρήση περίπλοκων animation. Επίσης, η χρήση πολύ έντονων γραφικών μπορεί να δυσκολέψει κατά πολύ την αναζήτηση συγκεκριμένων στοιχείων.

– Παρακολούθηση Google Analytics στο website σας

Ένα από τα θετικότερα στοιχεία του On-line Marketing είναι ότι είναι μετρήσιμο. Για να μπορέσετε να μετρήσετε τα στατιστικά στοιχεία του site σας θα χρειαστεί να εγκαταστήσετε τα Google Analytics. Αυτό το εργαλείο θα σας βοηθήσει να παρακολουθήσετε τι ακριβώς συμβαίνει στο website σας από άποψη επισκεψιμότητας, εγγραφής σε newsletter, συμπλήρωση on-line φορμών και άλλων στοιχείων. Με αυτό τον τρόπο θα μπορείτε να καταλάβετε τι λειτουργεί περισσότερο στο website σας και τι όχι.

– Προσέλκυση επισκεπτών από λέξεις κλειδιά

Μία βασική λειτουργία του SEO  και του AdWords  είναι προβάλλουν το website σας με λέξεις κλειδιά που δεν έχουν σχέση με το brand αλλά είναι σχετικές. Αυτό θα μεταμορφώσει το website σας σε μια μηχανή πωλήσεων. Αν αναρωτιέστε αν το SEO ή η καμπάνια στο Adwords λειτουργεί μελετήστε τις είκοσι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιείτε. Βεβαιωθείτε ότι είναι σχετικές με τον τομέα δραστηριοποίησής σας και όχι με το brand, αυτό θα σας δείξει αν λειτουργείτε σωστά από άποψη SEO. Βεβαίως υπάρχουν και άλλες λειτουργίες που επηρεάζουν το SEO όπως το (conversion marketing), αλλά το πρώτο ζητούμενο είναι ο αριθμός των νέων επισκεπτών του website σας.

– Καταγραφή γνώμης πελατών

To διαδίκτυο είναι ένα χρήσιμο μέσο για να ανακαλύψετε ποια είναι η γνώμη των πελατών σας για εσάς. Μπορεί να κερδίσετε νέους πελάτες αλλά μπορεί να δημιουργηθεί και μία αρνητική εικόνα για το ξενοδοχείο σας. Φροντίστε να παρακολουθείτε τις αρνητικές κριτικές στο Tripadvisor και στις άλλες τουριστικές πλατφόρμες και να απαντάτε εγκαίρως. Η κριτική των πελατών σας μπορεί να λειτουργήσει θετικά στην βελτίωση των υπηρεσιών σας και να σας αποκαλύψει τις πραγματικές τους ανάγκες.

– Μέτρηση leads από το website σας

Μετρήστε πόσα τηλέφωνα και πόσες κρατήσεις έγιναν μέσω του website σας. Αν έχετε ειδικές φόρμες συμπλήρωσης (για παράδειγμα φόρμα κράτησης) στο website σας θα σας βοηθήσει να μάθετε από που προέκυψε αυτή η κράτηση, το ίδιο και αν έχετε (φόρμα ερωτήσεων).

– Παρακολούθηση δραστηριότητας ανταγωνιστών

Το διαδίκτυο είναι ένας εύκολος τρόπος να παρακολουθήσετε τις ενέργειες των ανταγωνιστών σας και τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν και σε επίπεδο marketing αλλά και τη στρατηγική τους τοποθέτηση. Η GoViral παρακολουθεί συστηματικά τους βασικότερους ανταγωνιστές των πελατών της ειδικά στον τομέα του on-line marketing και παραδίδει συστηματικά report ανταγωνισμού.

– Χρήση Social Media

Τα Social Media είναι ένας διαφορετικός τρόπος επικοινωνίας. Το κάθε ένα από αυτά έχει διαφορετικό σκοπό και δύναμη. Είναι σημαντικό να κατανοήσετε τη λειτουργία του κάθε Social Media έτσι ώστε να το χρησιμοποιείτε αποτελεσματικά.

– Mέτρηση ROI – RETURN OF INVESTMENT

Η αποδοτικότητα μιας on-line καμπάνιας marketing μπορεί να μετρηθεί με ακρίβεια. Αν σκοπεύετε να επενδύσετε χρήματα σε μια on-line καμπάνια βεβαιωθείτε ότι έχετε τα κατάλληλα μέσα (tracking) για να μετρήσετε την αποδοτικότητά της βελτιώνοντας συνεχώς το ROI και ως αποτέλεσμα την κερδοφορία της επιχείρησής σας.

 

Be Sociable, Share!